Witamina C – garść wiedzy

Witamina c jest obecnie najbardziej popularną witaminą. Nie stanowi to zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest nieodzowna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo funkcji w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie tego zrobić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest również przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym ciekawsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem mnóstwo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednakże przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeśli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczbie witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.