Dowiedz się jak zadbać o siebie

Wim Hof

Oddech
Jest mnóstwo metod odprężenia, wyciszenia, skoncentrowania, odcięcia od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc po polsku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.
Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przejdą przez twoją głowę w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie myśl o innych ludziach, o opiniach, o cudzych sukcesach. Ty też możesz niemało osiągnąć. Zanim jednakże nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie wyjdzie.
Nierzadko nasze myśli uciekają. Zwykle w dwa znajome nam doskonale kierunki. Albo rozpamiętujemy przeszłość i przeważnie w sposób niepochlebny, wyrzucając sobie wiele spraw, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Martwimy się, co dalejdalej z naszym życiem. Rozmyślamy o planach, może zmianie, pieniądzach. Kiedy ogarniają Cię natrętne myśli, spocznij wygodnie. Skoncentruj się na oddychaniu.
Proces uważności, czy jeśli preferujesz, mindfulness, nie anuluje wszystkich twoich problemów. Jednakże codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wspaniałe efekty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Spróbuj. Nic nie tracisz, możesz tylko zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest nader wartościowa.

Medytacja
Medytacja rozumiana jako skoncentrowanie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest cudowną łaską daną przez Stworzyciela ludziom nawróconym. Medytacja pojmowana jako wyciszenie się, stonowanie myśli, może to być na przykład kontemplacja piękna natury, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychicznym, nabraniu sił intelektualnych, nabraniu dystansu do spraw codziennych. Natomiast medytacja w rozumieniu religii wschodnich jest rzeczą niedobrą, bowiem w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś niesprecyzowaną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z chrześcijaństwem natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Boga.

Hartowanie organizmu
Naturalne hartowanie organizmu jest bezcennym sposobem na zapewnienie sobie lepszej odporności. A co jeszcze fajniejsze – jest to zabieg prosty i do tego całkowicie darmowy. Kiedy za suplementy na odporność trzeba wydawać spore kwoty, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest tylko to, że trzeba poświęcić na nie odrobinę czasu. Jest to jednak nieduży problem. Starczy albowiem każdego dnia poświęcić te dziesięć czy kilkanaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Na czym polega hartowanie? Oczywiście istnieje kilka czy nawet kilkanaście metod hartowania organizmu, jednak – jeśli nigdy wcześniej nie miałeś z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak mocno nieprzyjemnego. Nie dla każdego odpowiednie będzie morsowanie. Przeciętny człowiek może mieć bowiem duże trudności z zanurzeniem choćby jednej nogi w zimnej wodzie. Nie warto zatem zrazu rzucać się na głębokie wody. Skuteczne hartowanie organizmu spokojnie można też przeprowadzić w domowych warunkach. Jak zatem to zrobić?

Tak naprawdę potrzebna jest do tego tylko łazienka. A dobrze zrealizowane hartowanie zadziała nawet lepiej aniżeli suplementy na wzmocnienie organizmu, zatem warto stosować je każdego dnia. A w jaki sposób to czynić? Domowe hartowanie polega po prostu na naprzemiennym zalewaniu ciała zimną i ciepłą wodą. Wystarczy to czynić podczas wieczornego lub porannego prysznica, ażeby nie tracić na to dodatkowego czasu. Przynajmniej trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł dobre rezultaty. Domowe hartowanie spokojnie można robić każdego dnia. Fantastycznie zadziała na układ odpornościowy. Hartowanie powinno odbywać się w obecności kogoś.

Aktywność fizyczna

Wielce istotna dla utrzymania zdrowia oraz dobrej formy jest aktywność fizyczna.
Ćwiczenia fizyczne takie jak brzuszki czy pompki, wykonywać można nawet w mieszkaniu.
Niezmiernie ważne dla układu krążenia są tak zwane ćwiczenia aerobowe. Polegają one na dużej liczbie powtórzeń przy niskim lub zerowym obciążeniu. Dzięki nim organizm jest odpowiednio dotleniony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.